De Zorggroep is gericht op een zo goed mogelijke dienstverlening. Als er klachten of opmerkingen zijn over het functioneren van de zorggroep, kan men gebruik maken van de klachtenregeling. Dit biedt de Zorggroep gelegenheid tot kwaliteitsverbetering.
De Zorggroep volgt het Model Klachtenregeling dat is opgesteld door de Landelijke Huisartsen Vereniging, InEen en het Nederlands Huisartsen Genootschap en dat ook wordt onderschreven door de Patiëntenfederatie Nederland. De procedure is in overenkomst met de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKZ). De Zorggroep is in dit verband aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Meer informatie hierover vindt u in de folder van de SKGE. Deze informatie is ook te vinden op de website van de SKGE.
De procedure verloopt in 3 stappen:
- Eerst zal de Zorggoep proberen de klacht samen met de patiënt op te lossen. Daartoe kan men gebruik maken van het contactformulier of een bericht sturen naar het correspondentieadres(Prinses Margrietstraat 48,2983EH Ridderkerk). De klacht wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.
- Als men er samen niet uitkomt, dan zal de klachtenfunctionaris van de SKGE proberen tot een oplossing te komen. Hiertoe kan een vragenformulier worden ingevuld op de website van de SKGE.
- Als ook hiermee de klacht niet is verholpen kan de klacht worden ingediend bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Ook hierover is de informatie te vinden op de website van de SKGE.